dinsdag 21 maart 2017

Apart slapen

Of apart slapen ook nadelen heeft? Nou, je bent wat vaker aan het wassen, zegt solo-slaper Tony Rekelhoff (61) uit Oude Wetering. Hij snurkt als een mijnwerker, jij trapt het gezamenlijke dekbed in je REM-slaap op de grond.


Maar allebei een apart bed is ook weer zo . Knuffelen in bed is verleden tijd.

Het traditionele liefdesnestje, bestaat dat nog wel? Avonds samen gezellig onder de lakens kruipen, eventueel nog wat . Apart slapen komt je relatie ten goede. In zijn nieuwe boek kruipt socioloog Jean- Claude Kaufmann bij koppels tussen de lakens.


Want het is in bed dat duidelijk . De laatste jaren gaan steeds meer stellen apart slapen. Samen lepeltje lepeltje in slaap vallen en in dezelfde innige verstrengeling wakker worden.

Of dat is toch wat ons in veel films en verhalen wordt . Slaap jij nog bij je geliefde in bed? Het is voor mij niet altijd even comfortabel, met een man van bijna twee meter die niet alleen serveert . Niets leuker dan heerlijk dicht tegen je lief aankruipen om samen lekker in slaap te dommelen. Vooral tijdens de wintermaanden kan je die . Sterker nog, apart slapen kan je seksleven aanmerkelijk verbeteren.


Bij wie in bed heb je wanneer seks. Het maakt het net allemaal wat . Steeds meer stellen slapen gescheiden. Uit onderzoek is gebleken dat inmiddels één op de vier Amerikaanse echtparen apart slaapt. Daarvan kiest bijna zelfs voor verschillende kamers.


Dat concludeert een enquête van Ikea bij 1. Voor negen van de tien stellen geldt zelfs dat minstens één van beiden geregeld niet goed slaapt. Snurkt jouw partner of houd je van je eigen ruimte tijdens het slapen ? Caila haalt een studie aan waaruit blijkt dat ruim zestig . Volgens een oude traditie horen de bruid en bruidegom de avond voor de bruiloft apart te slapen.

Stellen vinden het idee om apart te slapen vaak maar niets, maar in het geval van RBD of een gewelddadige slaapwandelaar zegt apart slapen niets over de . Mijn man snurkt en ik slaap licht: slechte combinatie . Over het algemeen slaap je beter als je alleen bent. Bij een SAT-ralatie slaap je apart , maar dat kan ook in . Veel mensen snurken of woelen. Doen jullie het bijna nooit meer?


Is de passie ver te zoeken en is jullie seksleven niet meer wat het geweest is? We praten er niet graag over. Maar steeds vaker kiezen partners ervoor om apart te slapen. Een snurkende geliefde, een die in zijn slaap praat of lang opblijft, . Het is totaal geen probleem als apart slapen af en toe gebeurt.


Maar het bed is tegelijkertijd ook een rustige haven in onze relatie. Toch is relatiebemiddelaar Rika Ponnet er geen voorstander van. Ik slaap mijn hele leven al slecht, en met iemand in bed slapen is voor. Ik, man van 6 ben al meer dan dertig jaar gelukkig getrouw meer dan gemiddeld gelukkig, vermoed ik. Toch was onze nieuwsgierigheid gewekt: hoe doen andere mensen dat?


Zijn er ook stellen die liever apart slapen ? Als koppel niet in dezelfde kamer slapen , het is tegenwoordig gelukkig geen taboe meer. Ik en mijn man slapen al een tijdje apart en het lijkt voor ons wel te werken. We zijn beide beter uitgerust. Alleen merk ik dat ik dat vaak niet durf . Sinds we apart slapen , is onze relatie alleen maar beter geworden.


Ik hoef nooit meer met open ogen naar het plafond te staren, inwendig . Maar uit een onderzoek blijkt dat steeds meer koppels ervoor kiezen om apart te slapen , en dat dat net heel goed kan zijn voor je relatie! Gisteren keken manlief en ik een programma, en daar kwam een vraag in voor hoeveel procent van de stellen apart slapen terwijl ze getrouwd . Plotseling apart gaan slapen kan namelijk ook een storende factor op zichzelf zijn, zegt Stanley . Na een paar pogingen zijn we definitief apart gaan slapen. Ons seksleven, dat voor die tijd goed was, had er zwaar onder te lijden en daarvan . Eén van de grootste taboes in partnerrelatties is apart slapen.


We hebben het romantische beeld van een samenslapend en in elkaar . Juist door apart te slapen , redeneren deze stellen, redden ze hun relatie. Bij negen van de tien stellen komen slaapklachten voor en ze houden elkaar wakker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts